2dehands.be maakt tv-spots met spullen van eigen website

2dehands.be, de populairste zoekertjessite van ons land, lanceert een opmerkelijke campagne. De komende periode zullen er 3 verschillende tv-spots te zien zijn die gemaakt werden met spullen van 2dehands.be zelf. De campagne wordt online ondersteund met ‘making of-filmpjes’ die het verhaal achter de tweedehands spullen tonen. Het is de eerste keer dat 2dehands.be een dergelijke grootschalige campagne lanceert in ons land. Het Leuvense reclamebureau Kunstmaan heeft de campagne uitgewerkt.

De tv-spots zullen te zien zijn op verschillende commerciële zenders. De spots tonen een woonkamer, een bureau en een tuin die met enkele simpele muisklikken een volledige make-over krijgen. De zetels, kasten, tuingerief, enz. … werden effectief aangekocht via 2dehands.be. De tv-ampagne wordt ook online ondersteund met ‘making of-filmpjes’ die te zien zullen zijn door de leden van de facebookpagina en door de 2dehands.be-community. In deze filmpjes (14 in totaal) is te zien hoe de acteur uit de tv-spots de spullen uit de campagne zelf gaat kopen. Hij koopt o.a. een koersfiets, een motor met zijspan en een kajak. Uit de online filmpjes blijkt dat er achter elk voorwerp op 2dehands.be wel een opmerkelijk, grappig of ontroerend verhaal schuilt.

Kantoren

Aldine Reinink, Marketing en Communicatie Manager van 2dehands.be, is heel tevreden met het resultaat. “We vonden het belangrijk dat de zoekertjes en de bezoekers van 2dehands.be een centrale rol kregen in de campagne. Eerder richtten we al onze eigen kantoren volledig in met spullen die we vonden op onze eigen website. Daarmee willen we aantonen dat tweedehandsspullen kwaliteitsvol en eigentijds zijn. Bovendien is alles op 2dehands.be te vinden; het is in feite de grootste brocante van het land.” De campagne loopt gelijktijdig in Vlaanderen en Wallonië.

Omgekeerde beweging

Het is de eerste keer dat 2dehands.be een dergelijke grootschalige online én offline campagne lanceert in ons land. Wim Vanhaeren, Partner en Creative Director van Kunstmaan, merkt een nieuwe trend bij de grote online merken. “Grote merken die al sinds jaar en dag adverteren via radio en TV, hebben al een tijdje de kracht van het online adverteren ontdekt. Maar nu merken we ook een omgekeerde beweging. In het buitenland is het volkomen normaal dat grote online merken op TV en radio adverteren. In ons land gebeurt dat nog maar heel weinig. Nochtans is het noodzakelijk dat online merken zich ook offline laten opmerken. We zijn dan ook heel blij dat de populairste zoekertjessite van ons land Kunstmaan heeft gekozen om zowel een sterke offline als online campagne uit te werken.”

Praktisch

De eerste tv-spot is te zien vanaf woensdag 2 november 2011 te zien op VTM, Vitaya en RTL. De online spots zijn te zien via: