Bancontact/Mister Cash ontwikkelt nieuwe betaalapp in samenwerking met Kunstmaan

Bancontact/Mister Cash brengt binnenkort een mobiele betaalapplicatie op de markt waarmee gebruikers via hun smartphone of tablet sommen onder de 125 euro onmiddellijk aan elkaar kunnen betalen. Kunstmaan, al sinds 2011 de vaste communicatiepartner van Bancontact/Mister Cash, verzorgde het functionele en grafische design van dit nieuwe betaalproduct, alsook de bijhorende campagnewebsite op www.bancontactmobile.com

Betalen met de mobiele betaalapp is heel eenvoudig. Net zoals in de winkel voert de ontvanger het bedrag in op zijn smartphone of tablet, waarna een unieke QR-code wordt gegenereerd. Vervolgens ‘leest’ de betaler de QR-code met zijn app, voert zijn geheime PIN-code in en de betaling wordt uitgevoerd.

Iedereen mag mee testen

Op bancontactmobile.com kun je vanaf april 2013 de app gratis downloaden en testen (iOS & Android, in Nederlands, Frans en Engels). Toekomstige gebruikers worden zo actief betrokken bij de laatste fase van de productontwikkeling en krijgen de kans de app kritisch te evalueren en te perfectioneren. Kunstmaan zal dit proces volledig coördineren. Vanaf 2014 wordt de mobiele betaalapplicatie commercieel aangeboden. 

Functioneel én grafisch Kunstmaan design

Kunstmaan zorgde ervoor dat de nieuwe app qua user experience sterk aanleunt bij de bekende Bancontact/Mister Cash-omgeving: in slechts 3 functionele stappen wordt de transactie uitgevoerd. Ook het grafische design van de app, dat volledig in de lijn ligt van de nieuwe huisstijl van Bancontact/Mister Cash, werd uitgewerkt door Kunstmaan. Atos Worldline verzorgde de technische kant en ontwikkelde de specifieke software voor het betaalsysteem. Handig, gebruiksvriendelijk en 100% veilig dus!

Ter promotie van de mobiele betaalapplicatie werd eveneens een nieuwe, volledig responsieve, marketingwebsite uitgewerkt door Kunstmaan. Daarop vind je alle informatie over de nieuwe betaalapp en kun je je inschrijven om de app uit te proberen.

Samenwerking op lange termijn

Kunstmaan werkt al sinds 2011 samen met Bancontact/Mister Cash en ontwikkelde als basis voor al hun communicatiedragers een sterke merkidentiteit en een nieuwe huisstijl. In 2012 lanceerde Kunstmaan ook hun nieuwe website en enkele opvallende campagnes, zoals de allereerste elektronische collecties, ten voordele van SOS Kinderdorpen, en originele filmpjes om het betalen van kleine sommen met de kaart te stimuleren onder het motto ‘Kleine som, kaart welkom’.