Kunstmaan en Bancontact winnen de BtoB award voor 'best integrated campaign'

Kunstmaan en Bancontact winnen de BtoB award voor 'best integrated campaign'

Sinds 2014 worden jaarlijks de BtoB awards uitgereikt voor de beste business-to-business campagnes in België. Kunstmaan won de award voor Bancontact met een campagne gericht naar handelaars, om hen ervan te overtuigen om ook 'kleine bedragen' elektronisch te laten betalen. Een multimediale aanpak zorgde ervoor dat niet alleen veel meer handelaars overtuigd werden om daadwerkelijk kleine elektronische betalingen toe te laten maar dat ze ook echte brand ambassadors werden voor Bancontact. De campagne zelf leverde bovendien content op voor een campagne naar de eindconsumenten. De geïntegreerde aanpak én de creatieve manier waarop handelaars betrokken werden, vormden de belangrijkste succesfactoren van deze campagne.

Wim Vanhaeren (managing director en oprichter van Kunstmaan): ”We zijn natuurlijk weer superblij dat we op het podium mogen staan. We hebben nog eens bewezen dat het bouwen van een sterk merk en de combinatie van creatieve communicatie en in dit geval een sterk multimediale aanpak, de basis zijn om superieure merkervaringen te creëren. Vandaag blijkt die boodschap relevanter dan ooit voor bedrijven die willen blijven groeien. De klantenervaring in de volledige relatie met een merk, producten en diensten staat bij ons centraal en is het vertrekpunt van alle inspanningen. En of het nu B2B of B2C of een ander mooi letterwoord is. In the end ... we’re all humans talking to humans.. ”

Bob De Smedt (Managing Director en Strategic Director): “Bancontact is reeds vele jaren klant bij ons. Het is een merk dat perfect bij ons aansluit. Bancontact bestaat al heel lang maar blijft zichzelf heruitvinden, net zoals Kunstmaan eigenlijk. Samen slagen we er zo in om constant relevant te blijven. Er zijn weinig bedrijven met zoveel geschiedenis waar innovatie zo is ingebakken. Iedereen heeft de mond vol van ‘fintech', wel Bancontact slaagt er steeds opnieuw in om de disruptie in de wereld van ‘payments' voor te blijven. Bewijs daarvan is hun fanatieke keuze voor 'mobile payments’, die sinds kort weer werden uitgebreid met de lancering van 'contactloos betalen met de Bancontact-app’. Hiermee betaal je simpelweg door je smartphone vlakbij een betaalterminal te houden. Zo behouden we onze dominante positie op nationaal niveau in een wereld die overstroomd wordt door nieuwe spelers en wereldwijd gedomineerd wordt door internationale reuzen."

Kunstmaan, part of Accenture Interactive, won eerder dit jaar ook al een Cuckoo award met de “most effective traffic/awareness campagne voor “ikwilstarten.be” van Acerta en 3 Effie awards waarmee het bureau zich mag uitroepen tot n°1 Most Effective Agency