Corona Direct en Kunstmaan gaan positief voor veilig rijden

De directe verzekeraar Corona Direct lanceert in samenwerking met de Universiteit Gent, DrivOlution en Sentiance, onder de noemer Caro een nationaal onderzoeksproject over rijgedrag en rijveiligheid. Voor deze studie zullen 5.000 chauffeurs gedurende een jaar hun rijstijl laten monitoren door een smartphone-app om te onderzoeken of ze dankzij coaching, tips en beloningen veiliger gaan rijden en hun rijstijl aanpassen.

Corona Direct wil hiermee ook data verzamelen voor de lancering van een revolutionair verzekeringsproduct waarbij de premie van een autoverzekering wordt bepaald in functie van het effectieve rijgedrag. Een dergelijk product zou opnieuw een disruptie betekenen in de verzekeringswereld, net zoals Corona Direct al deed met de kilometerverzekering.

Kunstmaan was mee verantwoordelijk voor de strategie, de communicatie, het design en de ontwikkeling van het onderzoek, website en de mobiele applicaties (Android/iOS). Meer info over het onderzoek en de applicaties is te vinden op de Caro website. Met deze native applicaties toont Kunstmaan meteen ook nog eens haar sterke expertise in mobile development.

Kunstmaan is intussen al enkele jaren de partner van Corona Direct in haar digitale transformatie. Samen met Corona Direct werkte Kunstmaan aan de volledige rebranding en nieuwe merkidentiteit, het design en ontwikkeling van alle kanalen (van website tot print), succesvolle communicatiecampagnes, verregaande marketing automation, … Recent ontwikkelden beide partners samen de eerste online toepassing, waardoor je je verzekering ook écht volledig online kunt afsluiten.

De samenwerking tussen Corona Direct en Kunstmaan blijkt een succesvolle cocktail te zijn:

  • Corona Direct behaalt sinds 2013 (de start met Kunstmaan) jaar na jaar de beste resultaten ooit
  • Met de Straf hé-campagne werd een Effie award gewonnen in 2014
  • De website behaalde in 2014 een dubbele usability award (van de jury én van het publiek)
Wim Vanhaeren
Wim Vanhaeren
Partner / Creatief directeur
+32 16 300 780