Corona Direct 'verkikkerd' op Kunstmaan

Na de succesvolle campagne rond de kilometerverzekering lanceert Corona Direct, de directe verzekeraar van Belfius Insurance, een nieuwe campagne. Deze merkversterkende campagne - met in 3D geanimeerde kikkers in een glansrol - loopt op TV, radio en online. Tegelijkertijd bouwt Corona Direct samen met Kunstmaan verder aan zijn digitale transformatie: na het online chatten biedt Corona Direct nu de mogelijkheid om volledig online een autoverzekering af te sluiten. 

Het doel van de campagne is enerzijds om - via spots op televisie en radio - de merkbekendheid van Corona Direct te verhogen en het merk een concretere invulling te geven. Het online luik van de campagne zorgt anderzijds voor activatie en conversie.

De kikkers die in de spot figureren, dienen als auditieve gimmick: hun Direct-gekwaak brengt de merknaam extra onder de aandacht. Het directe aspect van Corona Direct is namelijk bijzonder belangrijk: direct verzekerd, direct geholpen, direct geregeld. Deze voordelen worden testimonial-gewijs gecommuniceerd, en de kikkers dienen als memotechnisch hulpmiddel om deze USP extra in de verf te zetten.

Naast de campagne bouwt Corona Direct samen met Kunstmaan verder aan zijn digitale transformatie. Als eerste verzekeraar in België biedt Corona Direct de mogelijkheid een autoverzekering volledig online af te handelen. Corona Direct gebruikt daarvoor de elektronische identiteitskaart (eID), waarmee klanten hun contracten digitaal kunnen ondertekenen. Handig, snel en veilig, want alles gebeurt op een beveiligde webpagina, gebouwd door Kunstmaan.

Corona Direct werkt samen met Kunstmaan. Kunstmaan combineert sterke competenties in design, technologie, merkcommunicatie en campaigning en tenslotte menselijke interface, en kon op die manier een geïntegreerde service aanbieden in de digitale transformatie van Corona Direct. Met een eerdere campagne wonnen Corona Direct en Kunstmaan in 2014 al een Effie Award