Dive In Antwerpen met de Antwerp City Card!

Want deze kaart is dé manier om Antwerpen te ontdekken. Gratis toegang tot musea, het openbaar vervoer nemen, tal van kortingen op attracties en exclusieve aanbiedingen van streekproducten. Je hebt bovendien de keuze uit drie Antwerp City Cards: de eerste geeft je 24 uur de tijd om Antwerpen te ontdekken, maar zeg nu zelf, dat is veel te kort, de twee andere respectievelijk 48 en 72 uur.

Vorig jaar was de gemiddelde verblijfsduur van bezoekers in Antwerpen ongeveer 2 nachten en zijn er ruim 4400 kaarten verkocht. Hiervan zijn er meer dan 2000 kaarten van 24 uur, 1500 van 48 uur en meer dan 600 van 72 uur.

Kunstmaan kreeg de uitdaging om bezoekers ervan te overtuigen om langer in Antwerpen te verblijven en dus de kaart van 48 of 72 uur te kopen. De eerste stap was een nieuw design voor de Antwerp City Card, waarmee duidelijk het ‘Dive in’ Antwerpen gevoel naar voren komt.

Antwerp City Card

Met een B2C-promotiecampagne als volgende stap, overtuigde Kunstmaan bezoekers ervan voldoende tijd te nemen om de stad te beleven. ‘De tijd vliegt’ namelijk in Antwerpen, dus besteed je hem maar beter goed. Met andere woorden: plan je verblijf zorgvuldig in deze stad die zoveel te bieden heeft.

Met dit idee als basis werkte Kunstmaan verschillende dragers uit: stickers op deuren waar de gebruikers van de Antwerp City Card terecht kunnen, online banners en advertenties, maar ook displays van hotels en toeristische plaatsen zodat internationale bezoekers evenzeer warm lopen om Antwerpen te ontdekken.

Antwerp City Card