Kunstmaan bouwt KMO-datingplatform voor KBC Securities

KBC Match’it is - na Bolero en Bolero Crowdfunding - derde online platform van Kunstmaan voor KBC Securities

Na het Bolero-beleggingsplatform en het Bolero Crowdfunding-platform bouwt Kunstmaan alweer een knap platform voor KBC Securities. KBC Match’it is het eerste digitale platform in België waar kopers en verkopers van KMO’s elkaar in alle discretie kunnen vinden.

Een bedrijf kopen of verkopen is geen sinecure. Hoe weet je welke bedrijven er te koop staan? Waar vind je de juiste overnemer? KBC en Kunstmaan ontwikkelden daarom KBC Match’it, het eerste digitale platform in België waar kopers en verkopers van KMO’s in alle discretie informatie kunnen uitwisselen en onderhandelingen opstarten. Ondernemers die hun bedrijf willen verkopen, krijgen via KBC Match’it toegang tot een uitgebreide groep van potentiële investeerders, kopers krijgen een duidelijk overzicht van Belgische KMO’s die te koop worden aangeboden.

Met KBC Match’it zorgen KBC Securities en Kunstmaan opnieuw voor een primeur: niet enkel is KBC Match’it uniek op de Belgische markt, KBC is ook de eerste financiële instelling in Europa die een soortgelijk platform lanceert.

Het KBC Match’it-platform is makkelijk in gebruik, uiterst overzichtelijk, en veilig. Het hele proces van kennismaken, informatie uitwisselen en onderhandelingen opstarten, gebeurt in een afgesloten en beveiligde omgeving. In alle discretie en vertrouwen.

Tegelijk met de ontwikkeling van het platform werkte Kunstmaan als geïntegreerde digitale en communicatiepartner van KBC Securities aan het campagneconcept, het ontwerp en de productie van de verschillende communicatiedragers (brochures, banners, advertenties, eDM’s, ...) en gaf het advies voor de digitale communicatie (SEA, display bannering, ...), zodat het platform ook op een passende manier op de markt wordt gezet.

Michiel Vanhauwere, cofounder van KBC Match’it: “Binnen KBC Securities willen we steeds verder gaan in het aanbieden van relevante en grensverleggende innovaties. Na het online beleggingsplatform Bolero en het Bolero Crowdfunding-platform, is Match’it daar opnieuw een bewijs van, ditmaal ten dienste van het bedrijfsleven. Kunstmaan was voor ons een perfecte partner om dit uit te werken.”

Kunstmaan en KBC Securities, ook een goede match

De samenwerking tussen Kunstmaan en KBC Securities is een mooi voorbeeld van een geïntegreerde langetermijnsamenwerking. Na het online beleggingsplatform voor Bolero en het Bolero Crowdfunding-platform is dit het derde platform dat Kunstmaan voor KBC Securities ontwikkelt en in de markt zet.

 

  • Van bij het begin fungeerde Kunstmaan als architect van het nieuwe Bolero-beleggingsplatform. Dit online platform, dat werd gelanceerd in oktober 2014, is een sterk voorbeeld van digitale innovatie. Het werd door Bankshopper in 2015 uitgeroepen tot beste online investeringsplatform, en is de Europese standaard geworden in de sector. Naast de ontwikkeling van het platform stond Kunstmaan ook in voor de rebranding van Bolero, en voor het in de markt zetten van het nieuwe platform. Met succes: sinds de start werden alle business-doelstellingen ruimschoots overschreden, en de campagne leverde Kunstmaan en Bolero zelfs een Effie Award op.

 

  • Ook voor Bolero Crowdfunding ging Kunstmaan voor de totaalaanpak. Vertrekkende vanuit een sterke merkstrategie voor Bolero Crowdfunding werd - uiteraard in passende nieuwe huisstijl - een platform ontwikkeld waar beleggers kunnen investeren in start-ups. Het platform werd gelanceerd in april 2015 en telt na anderhalf jaar 18.000 leden. Er werden 10 crowdfunding-campagnes succesvol gefinancierd, en er werd bijna 2 miljoen euro opgehaald. Het crowdfunding-platform werd daarenboven bekroond met een EFMA Accenture Innovation Award. Ook de Blockchain-app - de eerste publieke Blockchain-app in België en een primeur in Europa - die Kunstmaan voor Bolero Crowdfunding heeft ontwikkeld, toont de technologische voortrekkersrol van het bedrijf.

Roeland Gielen, CEO van Kunstmaan: “We zijn blij de geïntegreerde communicatiepartner van KBC Securities te mogen zijn. Bij het ontwikkelen en in de markt zetten van dit soort platformen tonen we aan hoe onze geïntegreerde aanpak snel voor tastbare business-resultaten kan zorgen. De integratie van sprekende branding, state-of-the-art technologie, scherpe user experience en effectieve, creatieve communicatie zorgt voor snelheid, consistentie en maximale impact.”