Kunstmaan doet extra jaar aan de Vrije Universiteit Brussel

Ook in 2011 staat Kunstmaan in voor de rekruteringscampagne van de Vrije Universiteit Brussel. Het concept "Brussel. StudeerLive" dat vorig jaar werd gelanceerd, wordt nu verder uitgediept.

De campagne is ontstaan uit het besef dat niet alleen de universiteit, maar ook de stad waar je studeert belangrijk is. Vooral voor de doelgroep van de Vrije Universiteit Brussel: kritische studenten die met beide voeten in de wereld staan. De campagne laat zien hoe universitaire leerstof in Brussel ook de dagelijkse werkelijkheid is. Waar anders studeer je beter politieke wetenschappen dan op een boogscheut van al onze parlementen en regeringen? Waar anders kun je beter talen leren dan in een stad waar elke wereldtaal wordt gesproken? Enz.

Kunstmaan goot dit uitgangspunt in een aanpak die de doelgroep aanspreekt en lanceerde de campagne op dé plek waar toekomstige studenten te vinden zijn: de provinciale Studie Informatie Dagen (SIDin). Daar kunnen de toekomstige studenten via een e-show met touch screen (een Flash-site met sfeerbeelden, filmpjes, foto's, tekstjes ...) op een leuke en scholiervriendelijke manier kennismaken met de Vrije Universiteit Brussel.

De e-show en andere kanalen leiden verder naar de wedstrijdsite www.studeerlive.be. Hier kan je via de webcam een foto maken van jezelf in combinatie met een beeld gelinkt aan Brussel. De foto's worden op facebook gedeeld en de kiekjes met de meeste ‘likes’ winnen een dj-set van Sam De Bruyn (stubru) op het eindejaarsbal van de middelbare school van de scholier op het plaatje.

Vanaf 31 januari wordt de campagne ook outdoor ondersteund met 20m² affiches in de buurt van middelbare scholen, het schoolposternetwerk en bannering op bussen. Online loopt dan een banneringcampagne op MSN, Facebook en Netlog.


Screenshots online









Outdoor