Kunstmaan trots op wereldwijde eerste plaats voor Bolero Crowdfunding in EFMA innovation awards for financial services

EFMA (European Financial Management Association) is de Europese vereniging van banken en verzekeringen, die focust op retail financiële marketing en distributie. In samenwerking met internationaal managementconsultingbedrijf Accenture worden jaarlijks de “EFMA Accenture Innovation Awards” uitgereikt. De award bekroont op wereldwijd niveau de meest innovatieve projecten in de retail financial services.

Het Bolero Crowdfunding platform van KBC Securities werd op 28/10 tijdens de uitreiking in Amsterdam bekroond met de EFMA award for Best New Product or Service, en dit uit meer dan 500 internationale inzendingen uit 59 landen.

Onder leiding van en in nauwe samenwerking met het gedreven KBC Securities team stond Kunstmaan in voor de branding, het design, de ontwikkeling en de communicatie van het crowdfunding platform. Dat Bolero Crowdfunding wereldwijd de eerste plaats wegkaapt, is een erkenning van de innovatieve aanpak binnen KBC Securities. Voor Kunstmaan is de award een erkenning voor de unieke plaats en capaciteiten, die het Belgisch communicatie-, design- en digitaal bureau intussen opbouwde. 

Binnen KBC Securities willen we steeds verder gaan in het aanbieden van relevante en grensverleggende innovaties. Na het online beleggingsplatform Bolero is het nieuwe Crowdfunding platform daar opnieuw een bewijs van. Kunstmaan was voor ons een goede partner om dit uit te werken, zowel op vlak van ontwikkeling als branding.

Koen Schrever CEO Bolero Crowdfunding

Samen met KBC Securities hebben we al een heel succesvol parcours afgelegd met het op de markt zetten van het Bolero online beleggingsplatform. De samenwerking is echt een hecht partnership waardoor nieuwe standaarden voor de sector kunnen gezet worden. Dat lukt met Bolero en nu ook met Bolero Crowdfunding. We zijn heel blij dat dat ook internationaal wordt opgepikt zoals hier in EFMA, het internationaal en gespecialiseerd forum van de Europese financiële sector.

Roeland Gielen CEO Kunstmaan

KBC Securities en Kunstmaan behaalden eerder dit jaar al de Effie award met de “Machtig makkelijk” campagne voor Bolero