Meer zorg- en welzijnspersoneel. Kunstmaan gaat ervoor!

Begin 2014 lanceert de Vlaamse Gemeenschap haar vervolgcampagne "ik ga ervoor" om meer mensen warm te maken voor een job in de zorg- en welzijnssector. Naast de 30" TV-spot als boodschap van algemeen nut op één en Canvas breidt de campagne zich uit met 5" spots. Deze roepen actief op om de ikgaervoor-website te bezoeken en om zich in te schrijven voor een inleefmoment. Kunstmaan maakt de promotie van deze inleefmomenten nog interactiever en opvallender met spiegelaffiches. Over heel Vlaanderen en op verscheidene evenementen zoals "De dag van de zorg" en de "Studie-informatiedagen" kan men zich letterlijk spiegelen in een toekomstige job als zorg- of hulpverlener.

Voor iedereen met iedereen

De campagne gaat ruimer dan verpleegkunde alleen: "Iedereen is belangrijk en nodig in de zorgsector: kinderopvang, huishoudhulp, gehandicaptenzorg…" zegt Eleonora Holtzer, zorgambassadeur. "Tijdens een inleefmoment krijgt iedereen de kans een dag mee te draaien op de werkvloer. Zo ontdek je meteen welke job je ligt, of niet. Daarom willen we dit jaar met de campagne alle geïnteresseerden uitnodigen op de inleefmomenten die in samenwerking met de hele zorg- en welzijnssector georganiseerd worden."

De website

De url van de website is www.ikgaervoor.be, afgeleid van de boodschap 'Een boeiende opleiding of job in zorg of welzijn? Ik ga ervoor'. Je vindt er ook de TV-spot terug en meer info over de inleefmomenten en de campagne.