Meest belovende starter “Tsjing” krijgt van Kunstmaan een starters-communicatiebudget tijdens de KBC Securities Entrepreneurial Summit

Tijdens de tweede editie van de KBC Securities Entrepreneurial Summit van zaterdag 17 oktober jl., werd het bedrijf “Tsjing” uitgeroepen tot favoriete starter. De Summit is hét event over ondernemerschap in België met een bijzondere focus op startende ondernemers. Het event werd georganiseerd door KBC Securities, Bolero, Bolero Crowdfunding en Start it. Onder het thema ‘Van bierviltje tot beursgang’ kregen 28 starters de kans hun bedrijf voor te stellen op de startersbeurs. Om de hulp aan starters tastbaar te maken, ontwikkelde het communicatiebureau Kunstmaan een wedstrijd aan de hand van een innovatieve App.

Als vaste communicatie-, design- en technologiepartner van Bolero en Bolero Crowdfunding nam Kunstmaan bij de eerste editie al de volledige styling van het event op zich. Dit jaar werd de samenwerking doorgetrokken voor o.a. de aankleding van de startersbeurs, de stands voor de starters, de aankleding van het auditorium en de foodtruck-stand. Onder het thema ‘Van bierviltje tot beursgang’ kregen 28 starters de kans hun bedrijf voor te stellen op de startersbeurs. Naast plenaire sessies met o.m. de succesverhalen van beursgenoteerde kleppers als Biocartis en Materialise, was er eveneens een plenaire pitch mogelijk voor de 6 meest beloftevolle starters.

Kunstmaan organiseerde een dynamische wedstrijd om de hulp aan de starters tastbaar te maken. Aan de hand van een App op basis van NFC technologie (Near Field Communication) kon elke bezoeker 500 Boleuro’s (de fictieve munteenheid op de summit) investeren in de starter naar keuze. Door een bierviltje (in het thema van de Summit) in te scannen voor de stand van de favoriete starter, kon men investeren. De App werkt volgens hetzelfde principe als contactless betalen. De starter waarin het meeste Boleuro’s werden geïnvesteerd, kreeg van Kunstmaan een communicatiebudget van 7500 echte euro’s om z’n merk en product verder in de markt te zetten.

De wedstrijd was een groot succes. In totaal werden er meer dan 150.000 Boleuro's geïnvesteerd (elk kaartje was 500 Boleuro waard), door meer dan 500 aanwezigen. De wedstrijd gaf duidelijk een dynamiek aan het event, zelfs de aanwezige starters moedigden de bezoekers aan om met hun bierviltje te stemmen. Het bedrijf “Tsjing” haalde 20.100 Boleuro's op (gevolgd door CrowdBeamer op de tweede plaats met 19.400 Boleuro’s en Conversation Starter op de derde plaats met 10.000 Boleuro’s) en werd zo uitgeroepen tot favoriete starter. "Tsjing” is een app waarmee je op evenementen, en binnenkort ook in horecazaken, je bestelling kunt plaatsen zonder daarbij op de ober te moeten wachten. De crowdfundingcampagne van Tsjing staat momenteel live op het Bolero Crowdfunding platform. De volgende Summit vindt volgend jaar rond dezelfde periode plaats.