Samenwerking tussen Bolero & Kunstmaan maakt beleggen machtig makkelijk

Bolero, het online beleggingsplatform van KBC Securities lanceerde op 23 oktober zijn nieuwe platform dat de nieuwe standaard moet zijn voor beleggers die hun effecten zelf online willen beheren. Bart Vanhaeren, CEO Bolero: "Met het nieuwe platform en de recente strategische keuzes wil Bolero als online broker de referentie zijn op de Belgische markt, met het beste platform, de beste informatie en de beste service voor zijn klanten. En dat tegen een correcte prijs." Kunstmaan nam samen met het Bolero-team de volledige ontwikkeling van het platform, de hertekening van het merk en lancering voor zijn rekening.

Technologische innovatiekracht

Kunstmaan fungeerde van bij de start van het project als architect van het nieuwe platform. Voor de webapplicatie werd een oplossing uitgewerkt om een interactieve en gebruiksvriendelijke ervaring te bieden en, door middel van standaard webtechnologieën, een echt "app-gevoel" te geven aan de gebruiker. Het was een evidentie dat de applicatie zowel op desktop computers en laptops, als op mobiele toestellen en tablets een perfecte gebruikservaring zou bieden. De webapplicatie werd volledig `responsive` opgezet en is zo in staat om alle gebruikers, op alle platformen en toestellen, de toegang te bieden tot het volledige platform.

Het platform is niet alleen naar digitale innovatie een sterk voorbeeld, maar ook naar projectverloop. Begin 2013 startten we aan dit project. Beleggingsexperten, communicatie-experten, digitale strategen, concept- en productontwikkelaars, developers en designers werkten samen volgens de agile-methodiek (scrum) die toeliet dat een groot en verscheiden team gefocust en heel kort op de bal kon spelen naar de uiteindelijke ontwikkeling van het platform.

Roderik van der Veer, technology director Kunstmaan: “Het Bolero project was een project waarbij Kunstmaan samen met Bolero zowel het agile samenwerken als de technische mogelijkheden tot het uiterste en zelfs tot net daar voorbij geduwd heeft. Het Bolero platform zal de komende jaren als voorbeeld gebruikt worden voor large scale webontwikkeling, in standaard webtechnologieën en agile project management methodologieën, in effectieve en uitdagende ondernemingen.” 

Herlancering van het merk Bolero

Hoe grensverleggend het nieuwe platform ook is -zowel functioneel als technologisch-, deze lancering is veel meer dan een nieuwe versie van het online beleggingsplatform. Het gaat om de herlancering van het merk Bolero. In alle stilte werd er méér dan een jaar ontwikkeld aan het nieuwe platform. Intussen werd er al een nieuwe marketingwebsite gelanceerd en zorgden verschillende activatiecampagnes voor een verdubbeling van het aantal klanten.

“Nu het “product” er ook echt staat, kan Bolero zich echt in de markt zetten als dé standaard in online beleggen. 'Bolero. Machtig Makkelijk. Voor elke belegger.' draait dan ook volledig rond deze propositie.”, zegt Sarah De Pauw, Communicatiemanager van Bolero.

De imagocampagne, die gericht is op beleggers die nog niet online beleggen, wordt verder aangevuld met een activatiecampagne (nieuwe klanten worden aangespoord om hun effecten over te zetten naar Bolero en krijgen hiervoor op de eerste schijf van 10.000 euro 2% van de waarde in cash). De campagne speelt zich af op radio, outdoor en online. Bob De Smedt (strategisch directeur Kunstmaan): “Het nieuwe Boleroplatform is inderdaad een showcase voor onze technologische voortrekkersrol. Maar dat alleen was nooit genoeg geweest om Bolero op de kaart te zetten. Het is de geïntegreerde communicatie die al een jaar bezig is, die gezorgd heeft voor de succesvolle herlancering van Bolero.” 

Radiospot 30"